Menu Sluiten
Lufthansa

De Noorse Visserij Profiteert Van de Lufthansa Cargo Airbus A321

Lufthansa Cargo’s samenwerking met de Europese luchtvrachtexpediteur Salmo en het Noorse vis exportbedrijf Norlaks heeft de transporttijd teruggebracht van zes dagen naar 24 uur. Dit zijn de amper out-of-the-box Airbus A321P2F’s van Lufthansa Cargo, die hard aan het werk zijn geweest in de poolcirkel om de export en handel voor de Noorse visserijsector te stimuleren. Lufthansa Cargo werkt samen met zalm exporteur Norlaks en luchtvrachtexpediteur Salmo en verbindt Harstad/Nordkapp Airport (EVE) in Evenes met Frankfurt Airport (FRA) voordat het via het internationale netwerk van Lufthansa Cargo vertrekt.

Industrie links

De Noorse Noordelijke Zeeroute probeert de transporttijd van verse zeevruchten te verkorten. Harstad/Narvik Airport ligt in de noordelijk gelegen Noorse provincie Troms og Finnmark, waar ze een van de grootste producenten van wilde en gekweekte zalm en regenboogforel van het land zijn. De export trend van Noorwegen zit in de lift, met een export van meer dan een miljoen ton in 2021.

Vanwege de wereldwijde vraag naar verse vis heeft Lufthansa Cargo de internationale bezorgtijden tussen Noorwegen en de wereldwijde vismarkt drastisch verkort. In samenwerking met Johan Ekelund, Director Commercial Pre-Sales Centre Europe-Africa-Middle East bij Lufthansa Cargo, verzekert het klanten dat ze verse, hoogwaardige visproducten krijgen.

“Lufthansa Cargo is blij met de nieuwe productinnovatie voor luchtvracht. Dankzij de flexibiliteit van het A321-vrachtschip zijn we in staat om op maat gemaakte supply chain-oplossingen voor individuele klanten te bouwen”, aldus Ashwin Bhat, Chief Commercial Officer van Lufthansa Cargo.

Met trots serveren we wereldwijd Noorse vis, zeevruchten en andere producten. Onze directe route naar Noorwegen stelt ons in staat om onze bestemmingen in minder tijd en uit voorraad van betere kwaliteit te bereiken! Met behulp van onze hub in Frankfurt kunnen we vier dagen ook verkorten tot slechts 24 uur.

Groeiende diensten

Het A321-vrachtschip is een werkpaard voor Lufthansa. Het is al een essentieel onderdeel geworden van de inspanningen van de koerier om een ​​e-commerce netwerk op dezelfde dag in heel Europa op te bouwen.

De vloot van Airbus A321F’s van Lufthansa Cargo is sinds de toevoeging in oktober uitgebreid tot vijf. Het type zal voornamelijk worden gebruikt op vluchten tussen Birmingham (BHX) en Dublin (DUB), terwijl ze in de winter ook zullen worden gebruikt op reizen van Frankfurt naar Tel Aviv (TLV), Caïro (CAI) of Istanbul (IST).

De Airbus A321neo, gelanceerd in 2020, is snel bezig met een inhaalslag ten opzichte van zijn op passagiers gebaseerde broer. Ondanks dat de jet pas in 2020 werd gelanceerd, is hij populair geworden bij luchtvaartmaatschappijen vanwege zijn efficiëntie en lagere bedrijfskosten. Het blijkt een populaire keuze te zijn voor vervoerders.

Air France biedt momenteel geen productie-vrachtvliegtuig aan, maar dankzij de groeiende tweedehands bouwmarkt wel. Dit zeer efficiënte tweemotorige straalvliegtuig biedt competitieve statistieken voor vracht operaties op korte en middellange afstanden, inclusief een volledig laat bereik tot 3.800 km (2.360 mijl) en een laadvermogen van 27 ton, een merkbare sprong voorwaarts ten opzichte van zijn naaste concurrent – Boeing’s 737 800F .

Lufthansa Cargo’s recordresultaten voor het derde kwartaal zijn vrijgegeven, met een bedrijfswinst van $1.15 miljard voor de periode tussen januari en september. Lufthansa Group blijft optimistisch en verwacht dat haar vrachtdochter het record van $1.5 miljard van vorig jaar zal overtreffen.