Menu Sluiten
Lufthansa

Lufthansa is Nu Alleen Vastbesloten Om 3 Airbus A380’s Uit de Opslag Te Halen

Lufthansa zou plannen kunnen hebben om de komende maanden soepel af te bouwen. De luchtvaartmaatschappij is nog steeds van plan om volgende zomer vier van haar gigantische Airbus A380’s te introduceren – en ze zullen tot die tijd niet inactief en in opslag blijven.

Lufthansa verraste haar klanten toen het aankondigde dat het eerder dit jaar de Airbus A380 weer in gebruik zal nemen. De CEO van de luchtvaartmaatschappij, Carsten Spohr, had tenslotte gezegd dat ze “het duidelijk niet zouden terugbrengen”. Gelukkig voor A380-fans was Carsten te vroeg en besloot Lufthansa het betreffende vliegtuig terug te sturen. Maar we kunnen alleen maar dromen van hoeveel vliegtuigen er naar huis zouden kunnen komen.

‘4-5’ wordt ‘minstens 3’

Lufthansa neemt vier tot vijf Airbus A380’s over om de piek van volgende zomer te ondersteunen, aldus een Lufthansa-woordvoerder die in juni werd bevestigd.

“In een interne vergadering bevestigde Carsten Spohr dat Lufthansa vanaf de zomer van 2023 4-5 Airbus A380 in München zal stationeren.”

De massale annuleringen van de Lufthansa Airbus A380 zetten hen aan het denken over het verplaatsen van de vloot naar de luchthaven van Frankfurt.

Het is al bekend dat er minstens drie A380s terugkeren. Er is dus nog geen officieel verankerde cijfers weergegeven. Datzelfde kunnen betekent dat vier of vijf A380s de luchthaven op komen, maar ook dat een vlucht het risico loopt om alleen van drie A380s te worden gedaan en dan voorgaande dag terugkeren.

Tot nu toe heeft slechts één Airbus A380 ooit de opslag in Teruel verlaten. Maar we zullen ontdekken wat er gebeurt zodra we meer informatie hebben. We zullen ook updates over Lufthansa’s A380-nieuws hebben, dus kom hier regelmatig terug.

Waar kunnen de A380’s naartoe vliegen?

Air France heeft aangekondigd dat het volgende zomer stopt met het vliegen met Airbus A380’s, waardoor we niet weten waar de nationale luchtvaartmaatschappij ermee zal vliegen. Terwijl we wachten op meer informatie, weten we één ding: waar Air France met de Airbus A380 vloog vóór de pandemie: München. In juli 2019 had Lufthansa slechts drie Airbus A380-routes gepland vanuit München.

Als het bedrijf een kopie van ons dubbeldekker schema in München zou implementeren, zou het meer dan drie Airbus A380’s nodig hebben, aangezien twee van de drie rotaties langer dan 24 uur duurden. Dit betekent dat de volgende vlucht zou moeten vertrekken voordat de vorige was teruggekeerd en dat hetzelfde vliegtuig dus niet kon worden gebruikt. Ter vergelijking: er waren zeven dagelijkse routes vanaf het bolwerk van Lufthansa op de luchthaven van Frankfurt.