Menu Sluiten
Delta airlines

Een Blik Op de Binnenlandse Widebody-Routes in de Verenigde Staten in Maart

In de Verenigde Staten zijn widebody-vliegtuigen meestal voorbehouden aan internationale vluchten, maar sommige luchtvaartmaatschappijen gebruiken ze ook voor binnenlandse routes. In maart zijn er verschillende luchtvaartmaatschappijen die widebody-vliegtuigen inzetten op binnenlandse vluchten. Hieronder nemen we een kijkje naar enkele van deze routes.

Delta Air Lines

Delta Air Lines is een van de luchtvaartmaatschappijen die regelmatig widebody-toestellen inzet op binnenlandse vluchten. In maart vliegt de maatschappij bijvoorbeeld met een Boeing 767-300ER tussen Los Angeles en Atlanta. Deze vlucht heeft een reistijd van ongeveer 4,5 uur. Delta gebruikt ook widebody-toestellen op vluchten tussen Atlanta en Honolulu en Atlanta en Salt Lake City.

United Airlines

Ook United Airlines zet widebody-vliegtuigen in op binnenlandse vluchten. In maart vliegt de maatschappij bijvoorbeeld met een Boeing 777-200ER tussen Newark en San Francisco. Deze vlucht heeft een reistijd van ongeveer 6 uur en 45 minuten. United gebruikt ook widebody-toestellen op vluchten tussen Houston en Honolulu en tussen Newark en Honolulu.

American Airlines

American Airlines zet in maart haar widebody-toestellen in op vluchten tussen Miami en Los Angeles. De maatschappij vliegt met een Boeing 777-200ER en de vlucht heeft een reistijd van ongeveer 5 uur en 30 minuten. American Airlines gebruikt ook widebody-toestellen op vluchten tussen Dallas/Fort Worth en Honolulu en tussen Dallas/Fort Worth en Maui.

Waarom widebody-toestellen?

Widebody-toestellen zijn ontworpen voor langeafstandsvluchten en hebben vaak meer comfortabele stoelen en betere voorzieningen aan boord. Het gebruik van deze vliegtuigen op binnenlandse vluchten is echter niet altijd winstgevend voor luchtvaartmaatschappijen, vanwege de hogere operationele kosten. Toch zijn er verschillende redenen waarom een maatschappij toch widebody-toestellen inzet op binnenlandse routes. Een van de redenen kan zijn om het aantal stoelen op een bepaalde route te vergroten, om zo meer passagiers te kunnen vervoeren. Ook kan het inzetten van widebody-toestellen op binnenlandse vluchten een manier zijn om het vliegschema van de maatschappij beter te benutten.

Conclusie

Hoewel widebody-toestellen voornamelijk worden gebruikt voor internationale vluchten, zetten sommige luchtvaartmaatschappijen ze ook in op binnenlandse routes. In maart zijn er verschillende vluchten in de Verenigde Staten waarbij widebody-toestellen worden gebruikt. Het gebruik van deze vliegtuigen op binnenlandse vluchten kan verschillende redenen hebben, zoals het vergroten van het aantal stoelen op een bepaalde route of het beter ben