Welkom Terug: Etihad Kondigt de Terugkeer Aan Van Airbus A380
De luchtvaartmaatschappij zegt het vliegtuig opnieuw te zullen introduceren om de groeiende reislust van passagiers bij te houden. Ondanks de talloze A380-overlijdensberichten die tijdens het hoogtepunt van een epidemie zijn geschreven, blijkt het gigantische vliegtuig veerkrachtiger te zijn dan eerder werd gedacht. De nieuwste luchtvaartmaatschappij die besluit de superjumbo terug te halen is Etihad Airways, die het type volgende zomer naar Londen zal inzetten.
Etihad wil dat de A380 weer in actie komt
Etihad Airways begint weer met vliegen vanaf luchthaven Schiphol op Airbus A380. Dit zal zorgen voor meer hubbing en frequentie mogelijkheden voor eerdere routes en nieuwe doeleinden van de voormalige nationale luchtvaartmaatschappij.
Het lijkt erop dat Etihad de A380 vorig jaar nog steeds als een haalbare optie beschouwde. Sindsdien is het van mening veranderd, ondanks het toegenomen passagiersverkeer en de feedback van klanten vanwege hun fascinatie voor het vliegtuig na getuige te zijn geweest van een groei van het aantal passagiers dat via hun luchtvaartmaatschappij reist.
Mohammed Ali Al Shorafa, voorzitter van de Etihad Aviation Group, zei dat de herintroductie van het vliegtuig de capaciteit van Etihad verder zal vergroten. Al-Shorafa is van mening dat deze stap ook een aanzienlijke impact zal hebben op het verkeer naar de stad Abu Dhabi en aangrenzende landen vanuit de GCC-landen en India.
CEO van Etihad Antonoaldo Neves merkte op,
“We keren een aantal van onze Airbus A380’s terug omdat ze er weer efficiënt en kosteneffectief uitzien.Op die manier weten we niet alleen dat we alle passagiers kan aan boord, maar kunnen we ook rondkomen.”
Etihad bereidt het superjumbo-vliegtuig voor om weer te vliegen en zal ook een team van piloten, cabinepersoneel en technisch grondpersoneel samenstellen en trainen om het vliegtuig te bedienen.
Wat te verwachten
Etihad kondigde gisteren de terugkeer van de A380 aan en vertelde ons alles over de verbeteringen op hun website. Er komt een cabine met drie klassen, waar 405 economy-stoelen een stoelafstand hebben van maximaal 36 inch. Ze brengen ook de Business Studios en First Apartments terug, met respectievelijk 70 en 9 suites.
De Residence, een dure suite die in de lucht werd gebouwd door Etihad, is degene die het gaat maken. Deze suite bevat een kamer voor bedden, douche en tafel met een eigen badkamer en zitjes aan de buitenkant van de andere vliegtuig aanduidingen. Business of 1 klas passagiers die daar u hun vertrek en thuiskomst zouden willen maken, wordt serieus verzocht om maar niet naar helemaal onder ‘KL- 1270’ te gaan.
Niet het einde van de weg
Ooit een kwestie van prestige voor luchtvaartmaatschappijen, bevond de A380 zich tijdens de pandemie op een moeilijke plek. Luchtvaartmaatschappijen konden niet wachten om hun handen af te wassen vanwege het gebrek aan reisvraag, en andere zuinige vliegtuigen boden de betere economie.
Dat is bewonderingswaardig, maar helaas is er een bruin verband tussen het aantal passagiers en de verkoop. Emirates, de grootste a380-operator van Australië, zegt dat het nog vele jaren zal blijven vliegen met zijn prachtige jetsetter.
Superjumbo’s zoals de A380 zijn veel vaker in de opslag gevonden dan we eerder dachten. Luchtvaartmaatschappijen zoals Singapore Airlines en Qantas beginnen het vliegtuig op drukke routes in te zetten.
Lufthansa hervat binnenkort de A380 en is van plan om in de zomer vier nieuwe A380’s in gebruik te nemen. Hoewel ze de afgelopen tijd met wat problemen te maken hebben gehad, kiezen Etihad en andere luchtvaartmaatschappijen ervoor om het vliegtuig weer in gebruik te nemen.